lauantai 7. maaliskuuta 2015

Kukka juttuja

Noin tunti kosinnan jälkeen alkoi minulla vimmaisa pinterestin kahlaaminen hääsuunnitelmien tiimoilta. Ensimmäisenä kiinnitin huomioni kauniisiin kimppuihin ja niidenmyötä myös mm. kukkakoristeluihin yms.


Pionikimput hyökkäsivät silmilleni heti ensimmäisten kuvien joukossa ja olin heti myyty! Ei siis ole muita vaihtoehtoja kuin pionit. Onneksi toukokuussa on jo suomessakin niitä hyvin saatavilla, ja en usko sen tulevan ongelmaksi. Katsokaa näitä! NIIIIIIIN UPEITA <3




Juhlapaikkamme on hyvin valkoinen, joka on mielestäni superhyvä asia. Kukkien avulla haluamme tuoda juhlapaikallemme lämpöä ja pientä väriä. Värinä tulee luultavimmin olemaan jokin vaaleanpunaisen sävy. Pöytäkukkia emme ole vielä miettineet, mutta omissa kuvitelmissani nekin voisivat olla pioneita tai jotain muita suht. näyttäviä suurikukkaisia kukkia. Myös hortensialla saisi helposti runsautta kukka-asetelmiin.

Kukat ovat melko suuri menoerä ja välillä olenkin miettinyt onko se yksi asia, josta pitäisi säästää. Periaatteessa yksinkertaisia asetelmia voisi rakentaa myös itse, mikäli kukat olisivat tarpeeksi laadukkaita ja harjoitteluun jää tarpeeksi aikaa. Toisaalta taas ammattilaisen tekemänä homma helpottuu ja yksi asia on vähemmän mietittävänä. Olen myös lukenut kauhutarinoita siitä miten kukat eivät ole olleet ammattilaisenkaan tekemänä sitä mitä on toivottu. Ehkä näissäkin tilanteissa pitää vaan triplavarmistaa, että molemmat osapuolet ymmärtävät toisiaan. Katsotaan mihin vaihtoehtoon lopulta päädytään.





(kaikki kuvat: pinterest )

Onko joku muu tehnyt jo kukkasuunnitelmia? Entä kuinka moni aikoo jättää kukat kokonaan pois?

4 kommenttia:

  1. Meille ei tulo koristeluun kukkia. Ja mun kimppuni tulee melko todennäköisesti olemaan silkkikukista tehty. Mulla on vähän rajoittunut kukkamaku, ja vielä rajoittuneempi värimaku. TYkkään pioneista, joita ei saa violetteina sekä jaloleinikeistä, joita saa violetteina hyvin harvoin. Tommoset mollukkamaiset kukat on mun mieleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaloleinikit on myös niin kauniita! Ne voi olla hyvä vaihtoehto myös meillä. Saa ny nähdä miten tässäkin asiassa vielä käy, onneks saa muuttaa mieltä! ;)

      Poista
  2. Oletko ajatellut tilata kukat ja kimput sieltä juhlatilalta vai ostaa jostain muualta? Mun käsittääkseni tilan omistaja osaa myös tehdä kukka-asetelmia ja varmaan tietää hyvin, mikä sopii tilaan parhaiten. Mutta saisikohan muualta halvemmalla...? Valintoja, valintoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vielä tiedä miten tehdään.. Luultavasti kysytään tarjousta sieltä ja sitten taas vastaavista kukista tarjous parista kukkakaupasta. Mä en välttämättä halua mitään "täsmällisiä" asetelmia, vaan enemmän rennon romanttisia yksittäisiä kukkasia maljakoihoihin (PALJON). Mutta tässä kun on vuosi aikaa, niin mielihän muuttuu jonkun 175 kertaa vielä ;) Kerro ihmeessä mihin te päädytte sitten!

      Poista